Thursday, June 20, 2013

PROGRAM LARIAN KITAR SEMULA 2013


Pada 15 hb. Jun 2013, satu program Larian Kitar Semula di adakan ajuran Jabatan Alam Sekitar bertempat diDataran Batu Buruk, Kuala Terengganu dan dirasmikan oleh YB.Dato’Hj. Ahmad Razif bin Abd. Rahman. Aturcara program bermula pada jam 7.00 pagi dengan senamrobik, di ikuti Larian Kitar Semula 2013 dan di akhiri dengan Cabutan Bertuah.
Ahli KRT Bukit Depu bersama keluarga
Keluarga AJK KRT Bukit Depu
Seronoknya larian bersama keluarga
Sabar tunggu dulu

 
Objektif program ini adalah bagi meningkatkan tahap kesedaaran dan kepentingan aktiviti kitar semula serta meningkat penglibatan pelbagai pihak seperti NGO’s, agenda kerajaan, dan persatuan penduduk bagi mengeratkan silaturrahim di antara penduduk melalui aktiviti kitar semula di komuniti  dan menjana pendapatan penduduk serta memelihara kebersihan alam semulajadi.
 

Larian bersama anak anak

Dalam memberi reaksi dan sokongan kepada program tersebut KRT Bukit Depu telah mengambil inisiatif dengan menghantar AJK nya serta keluarga seramai 40 orang meliputi Jiran Wanita, Jiran Muda, Jiran warga Emas dan Tunas Jiran bagi menjayakan serta menyahut hasrat kerajaan dan memilihara alam semulajadi.

No comments:

Post a Comment