Tuesday, January 27, 2009

Program Pemeriksaan Kesihatan

Pada 11hb Januari 2009, bertempat di Perkarangan Rumah Pengerusi KRT Bukit Depu telah diadakan satu program pemeriksaan kesihatan. Program ini kendalikan oleh Wanita UMNO Negeri Johor dengan kerjasama KRT Bukit Depu. Ia melibatkan 2 orang doktor perubatan dan 6 orang pembantu perubatan. Ia bermula pada jam 2.30ptg dan berakhir pada 5.30petang.
Kemudahan yang di beri merangkumi pemeriksaan am seperti pemeriksaan tekanan darah, pemeriksaan tahap gula dalam darah, berat badan dll. Dan kepada mereka yang didapati mengidapi deman, kencing manis dan lain kerumitan kecil diberi ubat secara percuma.
Seramai 30 orang ahli KRT Bukit Depu dan keluarga mereka telah mendapat kemudahan pemeriksaan perubatan secara percuma . Ianya terdiri dari warga emas, orang dewasa, murid sekolah dan kanak2 termasuk bayi.
Mereka mereka yang didapati tahap kesihatan yang melebihi tahap yang luarbiasa dinasihati agar mendapat pemeriksaan kesihatan lanjutan di hospital atau di kelinik.
Berbagai jenis ubat disediakan dan diberi percuma.
Diucapkan jutaan terima kasih kepada Pengerusi dan AJP Wanita UMNO Negeri Johor di atas sumbangan dan perkhidmatan yang ikhlas kepada ahli-ahli KRT BUkit Depu.

No comments:

Post a Comment