Friday, August 7, 2009

PROGRAM SUKAN RAKYAT KRT BUKIT DEPU 2009

Sambutan Ambang Merdeka yang diadakan pada kali ini dimulakan dengan acara Sukan Rakyat pada sebelah pagi . Seramai 150 orang anak mukim telah hadir mengambil bahagian . Dalam ucapan aluan Pengerusi KRT Bukit Depu Tn Hj Dol Razlan Yusof menyebut tentang keperluan aktiviti kesihatan dapat digabungkan dalam semangat kejiranan , semangat perpaduan dikalangan semua peringkat usia khususnya apabila ada peluang seperti sukan rakyat pada pagi ini.

Majlis Sukan Rakyat KRT Bukit Depu pada kali ini telah dirasmikan oleh Penghulu Mukim Bukit Besar En Shaharuddin bin Ismail.,sementara penyampaian hadiah disempurnakan oleh Puan Hjh Normah bt Mohd Nor dan En Shaharuddin sendiri.

Program bermula sebaik saja upacara perasmian berahir. Beberapa acara yang merupakan permainan rakyat dipertandingkan kali ini. Ini termasuklah permainan seperti Rakit Darat, Bowling Kelapa, Larian Kaki Gergasi, Tiup Belon dan Larian berebut gula gula untuk kanak kanak tadika. Kemuncak pada hari tersebut ialah acara mengupas kelapa dimana kita menyaksikan penyertaan seorang warga emas. Yang penting disini bukan lah kemenangan tetapi semangat untuk terlibat sama.

No comments:

Post a Comment