Thursday, March 4, 2010

Adik Amir Afiq Selamat Menjalani Pembedahan Lymphangioma

Adik Amir Afiq bin Aziz ialah seorang anak yang bijak.Baru berumur empat tahun tapi cita cita serta kemahuan terhadap sesuatu diberitahu dengan jelas dan penuh minat. Beliau ialah anak kepada En Aziz b Mohamed, salah seorang AJK KRT Bukit Depu. Beliau seorang kanak kanak yang ceria dan suka bermain serta berkongsi apa yang mereka ada dengan adik adik dan abangnya.

Keriangan Adik Amir bersama cenderahati - sebuah buku mewarna.

Yang membezakan adik Amir dengan adik beradiknya ialah beliau begitu suka pada buku. Minat adik Amir kepada buku telah menyebabkan ayahnya terpaksa menghantar kesekolah tadika yang berhampiran dengan rumahnya. Peluang ini merupakan sesuatu yang sungguh seronok pada adik Amir. Malangnya adik Amir tak tahu ada yang tak kena pada kaki kirinya. Semakin hari ada sesuatu yang membesar pada kelenjar betisnya. Ini telah menggangu perjalanan pada seorang kanak kanak yang aktif seperti beliau. Ayah nya En Aziz serta ibu , telah berusaha menghantar adik Amir ke Hospital Universiti Kubang Krian Kota Bharu dua bulan lepas untuk dua pembedahan bagi membuang ketumbuhan pada kelejarnya yang dinamakan lymphangioma operation'
Keperihatinan seorang Pengerusi , Tn Hj Dol menyampaikan cenderahati kepada Adik Amir

Pada 27.2.2010 hari Sabtu , jam 3.00 petang adik Amir yang masih lagi dalam proses rawatan , masih lemah tapi ceria , menerima kunjungan , Pengerusi KRT Bukit Depu Tn Hj.Dol Razlan Yusof , menyampaikan buah tangan yang amat digemari nya, sebuah buku mewarna yang istimewa.

Seluruh warga KRT Bukit Depu berdoa semoga Adik Amir cepat sembuh dan bagi kedua ibu bapanya supaya banyak bersabar menghadapi ujian ini.

No comments:

Post a Comment