Monday, August 23, 2010

Malam SRS Bukit Depu Bersama ADK Daerah Kuala Terengganu.

Bergambar beramai2 untuk kenangan

Bukit Depu terasa amat bertuah kerana mendapat kerjasama dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan Daerah Kuala Terengganu semasa membuat rondaan pada malam 12.8.2010 baru baru ini. Walaupun ini merupakan rutin dalam kawalan kami tapi malam ini , cara agak berbeza.

Kami dipecahkan dalam beberapa kumpulan dimana setiap kumpulan mempunyai empat orang anggota. Setiap kumpulan meronda di kawasan rondaan yang telah tentukan di Kg Bukit Depu ini.

RombonganADK tersebut diketuai oleh pegawai En Khairi Izhar bn Mat Taha. Turut serta ialah En Mohd Napias bin Mohd Nor, En Che Muhd Sabri bin Mat Rosidi, En. Syazril Imry bin Awang, Tuan Dagang bin Tuan Mohd, bersama dengan 4 anggota pengiring. Sementara KRT Bukit Depu diwakili oleh Tn Hj Dol Razlan Yusof , Tn Hj Khalid Yaacob,En Alias Muda, Tn Hj Ngah En Mansur, Embong, Cikgu Nasir dan En Sidek .

Kami telah diberi taklimat mengenai beberapa maklumat terkini berhubung dengan beberapa langkah pemulihan dan kaedah pencegahan terkini yang dijalankan oleh ADK Kuala Terengganu.

Pada malam tersebut beberapa jenis pamplet penyalahgunaan dadah serta makluman mengenai kaedah mengatasinya , telah diedarkan kepada anak mukim yang melalui jalan ke Taman Sangsura diantara jam 12.00 – 4.00 pagi.

Sebelum pulang kami bersahur dengan penuh mesra serta menikmati kebesaran Ramadhan diGaleri Perpaduan .

Kami telah bersetuju untuk berkerjasama dalam menjayakan program yang akan membawa kebaikan untuk kedua belah pihak pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment