Friday, June 8, 2012

Sukaneka 1Malaysia KRT Bukit Depu

Alhamdulillah pada 25hb Mei 2012 yang lalu KRT Depu telah menjayakan Sukaneka Satu Malaysia . Dalam program yang diadakan di perkarangan Balairaya Kg Bukit Depu itu beberapa acara menarik yang tradisi telah diadakan.


Video acara berebut coklat
Acara berebut coklat


Acara tiup belon
Tn Hj Harun menyampai hadiah
Acara bermula jam 9.00 pagi sehingga 12.00 tengah hari. Seramai 50 orang kanak kanak megambil bahagian dari peringkat umur 5 - 9 tahun dan 10 -12 tahun. Sebanyak 9 acara sukan yang memenuhi citarasa seluruh peserta dari kanak kanak sehingga dewasa diadakan dengan penuh meriah dan semangat kekeluargaan.

Acara larian bola ping pong dalam sudu

Pn Sal menyampai hadiah kepada pemenang
Acara mengail botol dewasa
Adalah diharapkan aktiviti seperti ini dapat diteruskan sebagai acara tahunan kerana ia semakin mendapat sambutan yang baik dikalangan masyarakat setempat. Dalam kontek perpaduan aktiviti sebegini amat penting kerana ia dapat mempereratkan semangat tolong menolong diantara penduduk dalam menjalankan program kebajikan pada masyarakat . 
Acara kerusi berirama remaja wanita
Acara kerusi berirama dewasa lelaki
Pn Salbiah menerima hadiah dari Pn Sal
Acara yang penuh meriah ini dihadiri oleh lebih 100 orang kanak diperingkat tadika dan remaja serta ibu bapa. Majlis ini turut dihadiri oleh wakil dari JPNIN Kuala Terengganu dan Pengerusi JKKK Kg Bukit Depu.
Beberapa acara yang merupakan permainan rakyat dipertandingkan kali ini. Ini termasuklah permainan seperti, tiup belon dan larian berebut gula gula untuk kanak kanak tadika. Acara berpasukan seperti larian rakit darat, rebut kerusi berirama dan balingan kasih juga diadakan.
Acara rakit darat
En Mohamad Ismail(Pengerusi JKKK Kg Bukit Depu) menyampai hadiah
Penyampaian hadiah kepada pemenang pemenang telah di sempurnakan oleh wakil JPNIN, Timbalan Pengerusi KRT Bukit Depu, Tn Hj Harun Mat Diah dan En Mohammad Ismail, Pengerusi JKKK Kg Bukit Depu.

No comments:

Post a Comment