Thursday, December 17, 2009

MALAM SETULUS KASIH SEIRING BUDI PERINGKAT NEGERI TERENGGANU 2009.

Pusat konvensyen Taman Tamadun Islam , Pulau Wan Man Kuala Terengganu malam Ahad 5.12.2009 telah menyaksikan upacara penuh bersejarah kerana pengiktarafan yang paling istimewa diberikan kepada KRT KRT yang layak sepanjang tahun 2008 dan 2009.

Para tetamu kehormat

Para jemputan memenuhi Dewan Konvensyen TTI

Keluasan dewan konvensyen Taman Tamadun Islam yang dapat memuatkan 2500 pengunjung, dihiasi dengan perhiasan serta peralatan yang termoden dengan lokasi yang lapang , lampu lampu yang indah mampu mengalahkan hotel hotel bertaraf 5 bintang diLembah Kelang dan Hotel DiGenting Highland kami rasa.

Majlis telah dirasmikan oleh Senator T.Murugiah,Timbalan Menteri DiJabatan Perdana Menteri. Dalam mesej yang pendek dan penuh bermakna beliau menyebut tentang betapa konsep 1Malaysia perlu dipraktikan dalam masyarakat Malaysia hari ini demi kesejahteraan kaum, tanpa mengira kita ini bangsa melayu, Cina atau India atau kaum kaum yang yang lain yang terdapat diSabah dan Sarawak. Kita ini adalah satu Bangsa Malaysia.

Beliau membuat contoh, "semasa kita didalam wad kecemasan dalam keadaan tenat dan memerlukan bantuan darah , apakah kita bertanya darah siapakah ini , darah orang Cina ke ,darah orang India ke ,darah Orang Melayu ke dan sebagainya..kita hanya menerima darah itu dimasukan kedalam tubuh kita tanpa sebarang soal…. bukan.?”
Begitulah dalam konsep 1Malaysia, jika persoalan kaum masih menjadi isu serta persoalan yang boleh menghalang kemajuan , negara kita Malaysia tidak akan makmur dan berkembang.Sebab itu Perpaduan dan Integrasi Nasional memainkan peranan yang cukup penting yang diamanahkan kepada KRT KRT yang berada dibawah Jabatan Perpaduan Negara Dan Integrasi Nasional (JPNIN)

Tn Hj Dol bersama para wakil Pencalonan KRT Terbaik

Para Penerima Anugerah SRS Terbaik

Para perwakilan dari KRT Bukit Depu

Negeri Terengganu mempunyai 244 buah KRT dari 7 Daerah , sebanyak 35 KRT telah terpilih sebagai KRT KRT Terbaik & Cemerlang Dalam 12 kategori termasuk Satu Anugerah Khas Panel diujudkan oleh Panel Hakim telah disandang oleh KRT Bukit Depu diatas keberkesanan menyampaikan berita KRT keseluruh dunia menerusi laman blognya krtbukitdepu.blogspot.com.

Kami merasa sungguh terharu serta bersyukur kepada Allah s.w.t.kerana telah diberi penghormatan untuk menerima penganugerahan tersebut.

Kata Pengerusi Tuan Hj Dol Razlan Yusof . “ ini lah yang membezakan kita dengan KRT KRT lain pada malam ini, ia nya suatu yang mengejutkan dan amat sentimental." Dalam masa yang sama KRT Bukit Depu juga mendapat dua penganugerahan lagi ia itu KRT TERBAIK dan SRS TERBAIK 2009.
Kami mengucapkan berbanyak banyak terima kasih kepada Jawtankuasa Pengelola Malam Setulus Kasih Seiring Budi Peringkat Negeri Terengganu 2009, pada Puan Hjh Norma Mohd Noor serta kakitangan Perpaduan Daerah Kuala Terengganu , yang telah memberi semangat , tunjuk ajar dan kerjasama dalam program program yang kami adakan.

Persembahan Tarian tradisional oleh anak2 Ahli KRT

Kepada En.Mohd Khalil bin Hj Ahmad ,Pengarah JPNIN Negeri Terengganu beliau seorang pemimpin yang kami kagumi, yang telah berjaya mengadakan majlis yang penuh gemilang serta amat bersejarah ini.
Kami bersyukur kehadrat Allah yang telah memberikan nikmat perpaduan dan integrasi dari rahmat serta kebesaranNya.
Salam perpaduan dan salam 1Malaysia.

No comments:

Post a Comment