Sunday, November 21, 2010

“BENGKEL WANITA PEMANGKIN RUMAH TANGGA BAHAGIA”

Tahun 2010 merupakan tahun amat bermakna bagi ketua jiran wanita kerana telah mula aktif dan mengorak langkah luar dari Kg Bukit Depu. Pada 29.10.2010 hingga30.10.2010 dimana enam orang peserta dari KRT bukit Depu telah di pilih menghadiri bengkel “Wanita Pemangkin Rumah Tangga Bahagia” Ianya diadakan di Agrotourism & Resort, Peladang Setiu.
Bengkel ini merupa satu aktiviti bidang sosial di mana pendedahan kepincangan institusi wanita dalam menempuhi arus pembangunan moden yang mencabar kewibawaan ibu - ibu dan isteri-isteri bagi membendung keruntuhan moral keluarga dan masyarakat amnya.
Program ini dijangka dapat membuka minda dan mengeratkan perpaduan dikalanagan penduduk setempat untuk mengekalkan keharmonian institusi kekeluargaan dan kejiranan amnya.

Seramai 131orang peserta dari seluruh KRT bersama Badan –Badan NGO negeri Terengganu telah mengambil bahagian.

Objektif program ini ialah bagi mewujudkan semangat kekeluargaan dan kejiranan yang harmoni, gemilang dan terbilang serta memupuk semangat perpaduan demi mengeratkan hubungan silaturahim di antara satu sama lain.

Program selama dua hari itu diantaranya meliputi ceramah, senaman, ‘team building, lawatan dan aktiviti lasak seperti berkayak. Setiap peserta telah diberi sijil penyertaan.

No comments:

Post a Comment