Wednesday, November 17, 2010

Catitan Diari Pengerusi KRT Bukit Depu (4)

Perutusan Salam Aidil Adha Salam 'Aidil Adha buat keluarga KRT Bukit Depu ,dan juga kepada pengunjung blog krtbukitdepu.blogspot.com, semoga Allah memberkati serta memberi kekuatan dalam menempuh ujian serta kerja kerja harian kita semua.
Dalam usaha kita yang tercapai setakat ini , pandai pandailah kita menghitung kesukaan kita dengan kesyukuran ,dalam kesenangan kita hitung dengan kelupaan amal kita, dan dalam musibah kita ukur dengan ketenangan hati yang penuh kesabaran.
Sesungguhnya didalam kebesaran Aidil Adha ini terkandung pengajaran yang besar buat Umat Islam , khususnya buat kita yang telah tertinggal jauh dipersempadan ilmu jika dibandingkan para sahabat dizaman Rasulullah.Persoalannya masihkah kita tidak mahu maju dalam segala kekurangan yang ada pada kita. Bak kata orang barat .."its the past thats makes who you are” tapi jika kita masih juga malas maka berdosalah kita , kerana malas itu menyekat kita dalam kewajiban mengenal diri dan mengenal Allah, hidup sambil lewa dan malas berfikir. Kadang kadang kita perlu menjadi tua untuk memahami kedudukan sebenar yang perlu dibaiki.
Demikanlah dalam kemulian Adha yang agung ini saya mengajak diri saya dan tuan puan semua meningkatkan pengorbanan yang abadi samaada pengorbanan jangka pendek atau jangka panjang kerana Allah .Mudah mudahan kita semua selamat didunia ini dan akhirat nanti.Marilah kita mulakan pengorbanan tahun ini dengan meninggalkan sifat dengki , moga moga kita mendapat kasih sayang Allah dan juga kasih sayang orang lain.
Salam Aidil Adha dan maaf zahir dan batin.... DRY

1 comment: