Monday, November 5, 2012

Larian Perpaduan 1Malaysia

Pada 3.11.2012 satu program Larian Perpaduan telah di anjurkan oleh Jabatan Perpaduan Negara Dan Integrasi Nasional Terengganu( JPNIN ). Program ini diadakan di Pantai Batu Burok. Dianggarkan seramai  500 pernyertaan mengambil bahagian, terdiri dari Ahli KRT dan kanak-kanak Tadika Perpaduan Daerah Kuala Terengganu.
(Tengah) Ybhg Dato Hj Che Mat b Jusoh
Program ini bertujuan untuk melahirkan masyarakat yang sihat mental dan fisikal bersesuaian dengan saranan kerajaan kearah Malaysia Cergas di samping untuk meningkatkan kesedaran rakyat berbilang kaum tentang pentingnya perpaduan.

Adalah diharapkan juga semoga ianya dapat memupuk dan mengekalkan hubungan mesra didalam suasana harmoni diantara semua golongan masyarakat.




Walaupun dalam keadaan hujan yang lebat program ini bermula jam 7.30 pagi dengan senaman robik. Seterusnya disusuli dengan larian pada pukul 8.30 pagi. Ianya  di lepaskan oleh Ybhg. Dato’ Hj. Che Mat bin Jusoh. Kemuncak pada hari tersebut ialah acara cabutan bertuah dimana berpuluh puluh hadiah telah disediakan untuk jadi rebutan.
 Bagi memeriahkan program ini KRT Bukit Depu menghantar seramai 11 orang peserta. Ianya terdiri dari Pengerusi, Setiausaha,Bendahari, Pengerusi Jiran Wanita dan 7 orang lagi AJK.

No comments:

Post a Comment