Sunday, November 11, 2012

PROGRAM BENGKEL e-IDRT PERINGKAT DAERAH KUALA TERENGGANU

Memandangkan ramai ahli KRT di Daerah Kuala Terengganu tidak mahir menggunakan komputer terutama  sekali dalam menggunakan sistem e-rt bagi mengemaskini data dan maklumat bagi pemantauan JPNIN Ibu pejabat di Putrajaya, maka Jabatan Perpaduan Daerah Kuala Terengganu mengambil iniatif menganjurkan program  e-IDRT pada 9.11.2012 supaya ia dapat member impak dan memperluaskan lagi kegunaan dikalangan KRT di seluruh Negeri Terenganu amnya Malaysia.
Program ini di adakan di Kolej Komuniti ,Jalan Tengku Ampuan Mariam  bertentangan dengan Sekolah Kebangsaan Tengku Ampuan Mariam dan mendapat sambutan yang baik di kalangan KRT Daerah Kuala Terengganu. Kesemua yang hadir agak berumur dan mereka inilah yang bertungkus -lumus dalam menggerakkan  dan memajukan KRT di kawasan masing –masing sehingga ke tahap ini sekarang.

Pembelajaran nya hanyalah tertumpu kepada kaedah  bagaimana mengguna komputer berurusan Sistem E-RT JPNIN yang mana ianya mengandungi tiga bahagian iatu Kemasukan Aktiviti, Kemasukan Minit Mesyuarat dan Kewangan.  Program ini  bermula jam 2.30 petang dan berakhir jam 5.00 petang dan pencaramah adalah  pihak JPNIN Negeri Terenganu sendiri, En. Rizal dan dibantu oleh kakitangan JPNIN dan Guru Tadika Perpaduan Daerah KualaTerenganu.

KRT Bukit Depu telah menghantar seramai 3 orang peserta terdiri Bendahari, Setiausaha dan Pengerusi Jiran Wanita.

No comments:

Post a Comment