Monday, November 19, 2012

Lawatan Muhibah ke KRT Kesom Alor Rekang

Pada 16.11.2012  jam 5.00 petang, Kami (KRT Bukit Depu )bersama sama Pengerusi Tn Hj. Dol Razlan bin Yusof  bertolak dengan sebuah kereta menuju ke KRT Kesom Alor Rekang bagi  meninjau dan berkenalan dengan ahli Jawatankuasa KRT tersebut  yang sedang meningkat prestasinya. Bagi makluman KRT ini pernah memenangi  anugerah KRT Harapan.
Keluasan jajahan kawalannya 1 kilometer persegi dan mempunyai 300 buah rumah dan jumlah penduduk seramai 1500 orang. Keadaan suasana kampong nya yang aman dan ceria dikelilingi sawah padi, kebun buahan dan getah.
 


Kami dimaklumkan KRT Kesom Alor Rekang sedang berusaha mempertingkatkan kemajuan serta keselamatan kampong kepada anak mukim nya. Kami berpendapat atas usaha gigih yang di tonjolkan oleh Pengerusinya, En. Wahab bin Ngah. Beliau telah membawa kesepakatan dikalangan remaja remaja setempat. Mereka bergabung tenaga dibawah SRS dalam memikul tanggungjawab bagi keselamatan kampong mereka.
 

Pada malam minggu seramai 25 orang anggota SRS keluar bertugas. Kami difahamkan KRT ini dibahagikan kepada  3 sektor kawalan SRS dan mereka bergabung dalam 3 kumpulan berkawal sehingga jam 5 pagi.Ini satu gabungan yang besar dan sungguh baik jika dapat diteruskan.
 

Tujuan lawatan singkat bagi mengeratkan lagi silaturrahim antara KRT Bukit Depu dan KRT Kesom Alor Rekang yang senonin  dengan nama cosign Kilo Alfa Romeo dikalangan pengguna Radio SRS.
 
 
 

No comments:

Post a Comment